صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۵۹۵۱۳

رویارویی بایدن و نتانیاهو!

پایگاه بصیرت / صابر محمدی/ گروه پرونده
رژیم صهیونیستی ماشین جنگی ساخته آمریکا را سوار شده و در حال ارتکاب جنایت جنگی در غزه است. با این حال، میزان حمایت آمریکا به اندازه‌ای بوده است که مقامات سیاسی آمریکا انتظار آن را دارند که رژیم صهیونیستی در ظاهر هم شده، حرمت آمریکا را نگه دارد؛ اما ظواهر امر نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی در حمله به جنوب غزه و شهر رفح برخلاف سیاست‌های آمریکا و دولت بایدن رفتار کرده است. به نظر می‌رسد، در حالی که کاخ سفید تلاش می‌کرد دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا را که علیه رژیم صهیونیستی به اعتراض دست زدند مدیریت کند، حمله به رفح موجب ناتوانی دولت در این امر شد. اصرار صهیونیست‌ها مبنی بر تداوم حمله به غزه که تا به امروز بدون نتیجه بوده، به بایدن در سال انتخاباتی بزرگ‌ترین ضربه را زده است و افکار عمومی داخل آمریکا، بایدن را شریک نسل‌کشی صهیونیست‌ها قلمداد می‌کنند. 
با این حال، بایدن در مصاحبه‌ای اعلام کرد، ارسال مهمات به سرزمین‌های اشغالی را متوقف کرده است. جو بایدن در مصاحبه‌ای با «ارین برنت» خبرنگار «سی‌ان‌ان» گفت: «اگر آنها به رفح بروند، من سلاح‌هایی را که برای مقابله با رفح، برای مقابله با شهرها استفاده شده است، ارائه نمی‌کنم.» وی افزود: «این کار اشتباه است. ما نمی‌خواهیم که سلاح‌ها و گلوله‌های توپخانه‌ای که در جنگ علیه غیرنظامیان استفاده می‌شود، تأمین کنیم.» بایدن در پاسخ به این پرسش که آیا از بمب‌های ۹۰۷کیلوگرمی آمریکایی برای کشتن غیرنظامیان در غزه استفاده شده است یا خیر، گفت: «غزه در نتیجه آن بمب‌ها کشته داشته است.» اظهارات بایدن بر شکاف فزاینده بین ایالات متحده و نزدیک‌ترین متحدش در خاورمیانه بر سر جنگ غزه است، تأکید می‌کند.
ایالات متحده تا حد زیادی بزرگ‌ترین تأمین‌کننده تسلیحات برای رژیم صهیونیستی است و دولت بایدن قصد دارد این هفته گزارشی را به کنگره ارائه و ارزیابی کند که آیا به تضمین‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر استفاده از سلاح‌های آمریکایی مطابق با قوانین ایالات متحده و بین‌المللی اعتقاد دارد یا خیر؟ بایدن پیشتر در برابر درخواست‌های قبلی برای شرطی کردن کمک به رژیم صهیونیستی مقاومت کرده بود. به نوشته روزنامه «نیویورک‌تایمز»، جو بایدن از تندترین زبان خود تا به امروز برای جنگ هفت‌ماهه استفاده کرد. 
مقامات صهیونیستی نیز اقدام دولت بایدن را خطای راهبری اعلام کردند؛ ولی اعلام کردند جنگ را ادامه خواهند داد. 
«نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در واکنش به هشدار «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه ممکن است از ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی خودداری شود، اعلام کرد: «اسرائیل آماده است به تنهایی بایستد.»
از طرفی طبق گزارش شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان، نتانیاهو در مصاحبه با این شبکه گفت، بایدن پس از تعلیق ارسال محموله تسلیحات به رژیم صهیونیستی برای اینکه از آنها در عملیات نظامی گسترده در شهر رفح در جنوب غزه استفاده نشود، مرتکب اشتباه شد. وی همچنین مدعی شد: «نیرو‌های اسرائیلی تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا مردم بتوانند رفح را ترک کنند.»

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات